Een thriller om U tegen te zeggen!

sanneh1990 16 januari 2020
Het verhaal is een literaire thriller. Eentje om U tegen te zeggen.

Je wordt meteen in het verhaal gegooid. De hoofdstukken worden per datum aangegeven en er wordt telkens van hoofdpersonage gewisseld, aangezien er in de ik-vorm wordt verteld. Dat is wel fijn, en geeft het verhaal meer diepgang. Je zit namelijk in de hoofden van de personages en ziet alles vanuit hun oogstandpunten.

Door de verschillende standpunten worden er ook gaandeweg kruimeltjes uitgestrooid die naar het grotere geheel leiden.

Er is heel duidelijk goed over het verhaal nagedacht, over de personages, de puzzelstukjes die gaandeweg worden uitgestrooid, de schrijfstijl, …
De personages zijn stuk voor stuk heel goed uitgewerkt, je leert de personages gaandeweg beter kennen, en door de ik-vertelstijl zit je ook in hun hoofden.
De puzzelstukjes die gaandeweg worden uitgestrooid geven niet teveel prijs, maar zeker ook niet te weinig. Ze geven je de zin om verder te lezen en jezelf vragen te stellen, je probeert linken te zoeken en te leggen, …
De schrijfstijl is mooi, haast filmisch geschreven. Ook de zelfreflecties die de personages doen, worden in mooie zinnen beschreven waar goed over is nagedacht.

De puzzelstukjes vallen heel mooi in elkaar en geen enkele vraag die je je gaandeweg stelt, blijft voor mij onbeantwoord.

Het boek is een pageturner, een whodunit en whydunit.
Ik wou telkens maar verder lezen, zelfs op de meest onmogelijke momenten. Je wilt weten wat er gebeurd is, wie het gedaan heeft en waarom.

Maar de allergrootste verrassing komt nog op het einde. Heerlijk, die laatste plottwisten en kwinkslagen naar het einde toe!

Dit boek heeft me echt uit mijn leesdip gesleurd.

Meer recensies van sanneh1990