waren er hier maar meer van

Sarah87 29 maart 2020
Al even geen recensie meer geschreven, maar dit boek verdient wat mij betreft toch een woordje... Dit boek heeft verschillende positieve punten, vaak vindt je wel iets van deze punten in een boek terug, maar dit heeft ze voor mij toch allemaal; dit boek sleept je mee in een verhaal van pagina 1 tot de allerlaatste pagina, geen enkel moment was ik verveeld niettegenstaande dit geenszins een spannende thriller is, nee dit is gewoon het verhaal van een meisje met asperger en hoe zij met vallen en opstaan groeit (in het leven). Dit is geen boek met bijzondere mensen, bijzondere verhalen, bijzondere activiteiten, maar is juist heel realistisch en "normaal" voor iemand die leeft in de leefwereld als Jasmijn, maar ik denk dat velen onder ons wel iets terug vinden in onszelf van wat Jasmijn ervaart, ook al is dit waarschijnlijk vaak in een veel minder ingrijpende vorm. Is het boek spannend, niet speciaal, maar ik kon het niet wegleggen. Lang geen zo'n goed boek meer gelezen. Ik hou normaal eerder van thrillers en meer spannende boeken, maar dit was voor mij toch een boek wat bovenaan mijn lijstje zal prijken. Toen ik eens even niet kon lezen (ja er moet ook soms gewerkt worden) wou ik naar huis om verder te kunnen lezen en dacht ik som "Jasmijn zou dit zus of zo doen, of Jasmijn zou nu waarschijnlijk dit denken". Kortom, ik ging toch een aantal dagen met dit boek slapen en stond er mee op, en toen het uit was mocht het voor mij nog eens opnieuw beginnen. Een aanrader voor zowel mensen die iemand in hun omgeving kennen met een autismespectrum stoornis, maar gewoon ook voor iedereen die een mooi en aangrijpend verhaal wil lezen.

Meer recensies van Sarah87