zeker de moeite waard

Sarah87 16 maart 2021
Een spannende, goed onderhoudende en ook wel vrij originele thriller, die wat mij betreft ook niet voorspelbaar is.
Het begin vond ik wat moeilijk door te komen door de vele Spaanse straatnamen, gebouwnamen, persoonsnamen... dit zorgde ervoor dat ik in het begin wat moeilijk in het verhaal kwam, het was even iets teveel voor mij, maar gewoon doorlezen zou ik zeggen zonder al teveel acht hierop te slaan (tenzij je natuurlijk wat meer wil opzoeken over alles wat opgenoemd wordt).
Naarmate je verder leest wordt je echter toch wel in het verhaal gezogen en vind ik de geschiedenis die in het verhaal verwerkt zit (zowel de verhaallijn uit het verleden), maar ook de geschiedenis van de stad en de omgeving, totaal niet meer storend, integendeel het is zelfs een meerwaarde en maakt het verhaal origineler en diepgaander.
Personages en verhaallijn goed uitgewerkt, ook het einde goed uitgewerkt.
Ik vond dit boek al bij al niet het beste wat ik ooit las, maar zeker wel een aanrader en naar het einde toe wist het boek me zeker te pakken.
De vervolgdelen zal ik ook ooit wel eens lezen, nu niet onmiddellijk, ik wissel graag wat af en heb nog heel wat liggen die gelezen dient te worden, maar de schrijfster en/of deze reeks komen wel op mijn "nog te lezen-lijstje". Moesten alle boeken van dit niveau zijn, zou dit mij en veel mensen gelukkig maken.
Een goede 4 sterren wat mij betreft, net geen favoriet, maar wel een aanrader!

Meer recensies van Sarah87