Langdradig

schrijveromnia 14 maart 2023
Het verhaal gaat verder waar het vorige boek eindigde. Dit maal zie je niet alleen het perspectief van April May, maar vooral ook dat van haar vrienden, die via een mysterieus boek opdrachten krijgen. Voor Andy leidt het boek naar goede beurstips, voor Aprils ex leidt het boek haar naar April, die niet meer helemaal hetzelfde is. De wetenschapper (ik ben haar naam vergeten) gaat undercover in de nieuwe organisatie van Peter, die een revolutionair spel op de markt brengt, voortbouwend op wat Carl in het menselijk brein heeft achtergelaten. Alle draadjes leiden uiteindelijk naar heg eindgevecht, wara het lot van de mensheid op het spel staat.

Ik vond het boek erg langdradig. Ik heb regelmatig passages of zelfs hele hoofdstukken overgeslagen en toch kon ik het verhaal prima volgen. Ik ben ook niet zo'n fan van de dystopische toekomst die geschetst wordt in dit boek. Dat gezegd was het een interessant vervolg. Het las wat minder lekker weg dan deel 1 doordat het zo langdradig was, maar het verhaal zelf was wel interessant en ik kan me voorstellen dat menig lezer hier nog even mee in zijn hoofd zit.

Meer recensies van schrijveromnia