Interessant verhaal, maar uitvoering laat te wensen over.

schrijveromnia 08 maart 2023
Ik dit boek beschrijft de auteur haar belevingswereld als meisje nadat haar grote zus omkwam bij een ongeluk. Het was de jaren '70 en ze beschrijft dat veel aandacht uit ging naar haar moeder, maar dat zij weinig aandacht kreeg. Om het verdriet van haar ouders te verzachten, gaat ze zich gedragen zoals haar zus deed en verliest ze haar identiteit.

Het verhaal is aangrijpend en ik erken zeker dat de auteur veel verdriet en problemen heeft ondergaan na de dood van haar zus. Sommige problemen speelden ook in haar volwassen leven nog door. Maar de schrijfstijl van het boek vond ik afstandelijk. Het hele boek leest als een verslag in plaats van dat de auteur dicht op het meisje is gaan zitten en concrete voorbeelden geeft. Alles wat het meisje meemaakt, wordt meteen door de volwassen bril uitgelegd, waardoor ik weinig feeling kreeg met het meisje zelf. Daarnaast laat het redactiewerk en de opmaak van het boek ook veel te wensen over, wat de leeservaring minder prettig maakt. Jammer, hier viel zoveel meer uit te halen.

Meer recensies van schrijveromnia