Niet mijn favoriet

ShanaNieling 21 maart 2020
Na Terug naar de kust en De Eetclub te hebben gelezen beloot ik ook Nieuwe buren open te slaan. Waar de vorige twee boeken van Saskia Noort mij ontzettend boeide was dat bij Nieuwe buren een heel ander verhaal. Na enige tijd kreeg ik het idee dat ik 50 tinten grijs aan het lezen was... Ik ben niet preuts, maar als ik een thriller lees wil ik spanning en geen eindeloze sex scenes. Pas ver over de helft van het boek komt er wat meer spanning in, maar het einde stelde me dan toch weer teleur gezien de voorspelbaarheid er van.
Niet wat ik er van gehoopt had, maar vooral omdat het niet zo aansluit op wat ik normaal lees. Wat betreft schrijfstijl beviel het mij zoals verwacht, daarin stelt Saskia mij zoals gewoonlijk niet teleur. Geen hele moeilijke literatuur, maar gewoon lekker ontspannen te lezen.