Stromboli
  Luister een fragment

Stromboli

Rank 5683 Gelezen 1232 Aan het lezen 33 Wil ik lezen 415 Favoriet 20 Recensies 33
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 7 Spots 2   Topics 0

Na de zoveelste fysieke 'uitschieter' van haar man, besluit de succesvolle schrijfster Sara definitief door te zetten en haar gezin te verlaten. Dit wordt haar niet in dank afgenomen en in plaats van begrip, oogst ze misprijzen en raakt ze geïsoleerd. Ze besluit letterlijk afstand te nemen en boekt een retraite op het idyllische Italiaanse vulkaaneiland Stromboli. Onder leiding van een wereldvermaarde goeroe probeert ze in een bont gezelschap misfits weer tot zichzelf te komen. Maar wat een frisse start had moeten worden, mondt al snel uit in een afdaling naar de diepste krochten van haar verleden.

Lebowski
18 april 2018
21 november 2018

Anne Oerlemans Hebban Recensent

Beeldende thematiek zonder diepgang

door: Anne Oerlemans 1 like

Schrijfster en columniste Saskia Noort (1967) behoeft eigenlijk geen introductie meer. Van haar boeken werden al ruim 3 miljoen exemplaren verkocht, haar werk werd in vijftien talen vertaald en er verschenen verschillende bewerkingen van haar romans voor televisie (Nieuwe Buren), film en theater (...

Reacties op: Stromboli