De verbouwing

VN:

De verbouwing

Gelezen 1547 Aan het lezen 13 Wil ik lezen 150 Favoriet 35 Recensies 44
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 8 Spots 1   Topics 0

Mathilde, succesvol plastisch chirurg, opent haar privékliniek. Ze lijkt aan de vooravond te staan van wat een glansrijk vervolg van haar carrière moet worden. Mathilde is als vrouw in elk opzicht geslaagd te noemen: ze is slim, combineert een groot zakelijk inzicht met een hoge morele standaard, ze is gelukkig getrouwd en heeft een intelligente puberzoon.

Maar schijn bedriegt. Mathilde is eenzamer dan ooit. Haar huwelijk wankelt en de verbouwing van hun huis, die geleid wordt door haar echtgenoot en een groene aannemer, dreigt uit te lopen op een ramp. Dan accepteert Mathilde, wanhopig als ze is, de helpende hand van een oud vriendje. Daarmee manoeuvreert ze zich in een zodanig chantabele positie dat er geen uitweg meer mogelijk lijkt.

Literaire thriller
Anthos Literaire Thrillers
01 januari 2009
25 april 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door lorrie03

De pijn van het scheiden

door: Nanny Coppens 1 like
De Amerikaanse schrijfster Fay Weldon, beroemd geworden door haar scherpe analyses van de man-vrouw relatie, schreef onlangs, vrij geciteerd, dat vrouwen de nieuwe mannen zijn en dat mannen de nieuwe vrouwen zijn. Zelden is een uitlating zo treffend geïllustreerd als in het boek De verbouwing van ...

Reacties op: De verbouwing