Mooi vlot debuut!

shannah bielen 30 december 2019
Het verhaal speelt zich af in 2014, afgewisseld met stukjes uit het verleden. De moeder van Lisette ligt op sterven en vraagt Lisette thuis een adresboekje op te halen. Lisette doet wat haar moeder verlangt en bezorgt haar het boekje. Niet lang daarna overlijdt haar moeder. Op de dag van de begrafenis heeft een onbekende een klein boeketje Lelietjes-van-dalen op de kist gelegd. Wie deed dit?

Lisette vindt een tekening en een kaartje met een adres terug in het adresboekje en gaat op onderzoek uit. Wat wou haar moeder nog afsluiten? Wat was haar geheim? Wat gebeurde er vijftig jaar geleden? Lisette kan dit niet loslaten en ondervraagt de broers van haar moeder. Deze staan echter niet te springen om hun verleden met haar te delen.

Ondertussen loopt de relatie tussen Lisette en haar vriend Mark niet goed. Mark verwijt haar dat ze zich laat meeslepen in het verlies van haar moeder of speelt er iets anders?

Het verhaal wordt verteld vanuit de ik-vorm en leest heel gemakkelijk weg. De auteur hanteert een zeer aangename en gemakkelijke schrijfstijl en weet door te switchen van 2014 naar het verleden de spanning heel goed opbouwen. Doorheen het verhaal krijg je enkele tipjes van de sluier, waardoor het voor mij niet als een verrassing kwam, maar dit neemt niet weg dat ik het verhaal met heel veel plezier heb gelezen. Het boek wordt omschreven als een feelgoodthriller en dat is het voor mij dan ook. Het leest weg als een feelgood, maar met een goede dosis spanning waardoor je verder wil lezen.

Meer recensies van shannah bielen