Haar ademhaling kan een leven geven en een leven nemen.

sheila_hjv_inbooks 07 september 2020
Thalia’s ouders zijn vermoord door jagers. Jagers die jacht maken op alle mensen die, net als Thalia, beschikken over magie. Zij worden Aspiratar genoemd en zijn nooit veilig voor de jagers. Zelfs niet als ze zijn zoals Thalia, die in het geheim mensen geneest met haar gave. Daarom is Thalia, samen met haar zusje Livvy, al jaren op de vlucht.

Quinn is een jager. Hij kent geen genade als het gaat om de Aspiratar. Hij zoekt ze op en vermoordt ze. Hij kan, en kent, niet anders. Door een vloek zijn jagers gedoemd om op hun 20e te sterven. Om de vloek op te heffen moet alle magie verdwijnen. Dus wanneer hij Thalia heeft opgespoord, weet hij wat hem te doen staat. Maar het spel dat hij met haar speelt, is levensgevaarlijk.

“De jager richt zijn boog op een plek links van me. De pijl belandt met een zacht plofje in een zak met aardappelen. Hij schiet er nog vijf af, allemaal op nauwelijks een meter bij mij vandaan. Hij weet precies waar ik zit, schiet het door me heen. Hij speelt met me.” Miranda Peters

De dag dat Thalia en Quinn elkaar genade tonen, zal hun leven veranderen. Wanneer blijkt dat ze een gemeenschappelijke vijand hebben, moeten Thalia en Quinn samenwerken. Wat heeft de toekomst in petto voor deze twee gezworen vijanden?

De Ademdief is het eerste deel van een nieuwe serie van Miranda Peters, die eerder al de Gaia Trilogie heeft uitgebracht.

Deze nieuwe serie gaat met De Ademdief direct spannend van start. Het boek is goed gevuld met actie en magie. Miranda Peters weet hoe ze de spanningsboog, een boek lang, strakgespannen kan laten staan. Af en toe krijg je even ruimte voor een adempauze, maar je weet ook dat de volgende gebeurtenis alweer op de deur klopt.

Het verhaal van De Ademdief heeft een prettige balans tussen verrassing en herkenbaarheid. Samen met Thalia ontdek je meer over haar volk, familie en magie. Je stapt met haar in een avontuur, dat ontstaat wanneer ze moet vluchten voor Quinn. Daarnaast kijk je ook mee met Quinn. Bij hem leer je waarom hij jaagt op de Aspiratar, en wat er schuilgaat achter zijn onverschillige masker.

Door wat ik eerder heb ervaren met de boeken van Miranda Peters, zag ik toch wel op tegen het einde. Wat als ze ook deze keer afsluit met een gigantische cliffhanger, en ik daarna moet wachten op het vervolg. Maar natuurlijk was het verhaal te spannend om niet verder te lezen. En toen was hij daar: de cliffhanger die je vol ongeloof en vragen achterlaat.

De Ademdief van Miranda Peters is niet alleen een spannend boek, maar zit ook vol met originele magie en interessante personages. Om Quinn en Thalia heen, bevinden zich nog een hoop personages die de moeite van het ontdekken waard zijn. Ik kan dan ook niet wachten tot deel 2 er is. De Ademdief krijgt 4.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks