Het Kwaad bestrijden om haar ziel te redden.

Lyf kan haar oren niet geloven. Dood? Zij? Wat die vrouw vertelt, is toch te bizar voor woorden? Maar hoe meer ze de boodschap tot zich door laat dringen, hoe meer ze beseft dat het wel waar moet zijn. Hun ruimteschip is tenslotte echt verongelukt.

Lyf is amper bekomen van de schrik als ze te horen krijgt dat ze haar ziel alleen kan redden als ze een strijder van het Licht wordt. Samen met haar medesoldaten, waarvan sommige ooit haar vijanden waren, moet ze het Kwaad in zijn eigen dimensies bestrijden.

“Ik stop abrupt zodat Mertn achterop mij botst, maar ik ga niet opzij en verontschuldig mij evenmin. Ik kan het niet, ik ben verlamd. Ik herinner mij het ineens allemaal en ik weet wie de man is, hoewel ik geen idee heb hoe hij hier is beland.” – Anna López Dekker

De toevoeging van Lyf’s ex-geliefde aan de strijders en haar ontdekking dat er iets niet klopt, brengt alles waar ze in geloofde aan het wankelen. Maar hoe bescherm je jezelf en iedereen waar je om geeft tegen het daadwerkelijke Kwaad, als je de uitweg niet kunt zien?

De geestenmeesters van Anna López Dekker is een spannend en origineel sciencefiction verhaal dat de hersens lekker aan het werk zet.

In eerste instantie kreeg ik het gevoel dat ik misschien iets te snel zou ontdekken wat er speelde. En deels klopte dat, maar toen kwam ik er ook achter dat dat nu juist zo slim is aan het verhaal. Er wordt een klein stukje weggegeven, waardoor er ruimte ontstaat voor een heleboel nieuwe vragen en ontwikkelingen. De geestenmeesters blijkt echt een verhaal te zijn waar je bij moet blijven om er ten volle van te genieten, omdat er gewoon heel veel te ontdekken is.

Anna López Dekker schrijft prettig en aansprekend. Ze ‘gooit’ je eigenlijk gelijk het verhaal in en bouwt gaandeweg de wereld en de personages op. Je krijgt precies wat je op dat moment nodig hebt en waar je misschien onbewust al op zat te wachten. De omstandigheden, de omgeving en de locaties worden helder beschreven en de manier waarop alles tot stand komt, lijkt duidelijk. Je zult echter al lezende ontdekken dat er nog heel wat verborgen gaat onder alles wat je denkt te weten.

De geestenmeesters is overduidelijk goed doordacht en secuur uitgewerkt. De personages zijn leuk en vullen elkaar goed aan. De vaardigheden van Lyf zijn niet standaard en worden tot in de puntjes verzorgd tot leven gebracht. Ook de verstandhouding en relaties tussen de teamleden van Lyf, en Lyf zelf, worden duidelijk verteld en voegen absoluut iets toe aan de ontwikkeling van het verhaal en de personages. Anna López Dekker heeft met De geestenmeesters een spannend en uitdagend verhaal geschreven dat echt tot de verbeelding spreekt en 4.5 sterren van mij krijgt.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks