Romantiek en een roadtrip

Wat is erger? De reis of de reisgenoot?

Als Eline er alleen maar aan denkt raakt ze al in paniek, laat staan dat ze het ook echt moet doen. Maar dat hoorde ze haar vriendin toch vragen? Of ze met de auto helemaal naar Sicilië wilde komen? Alsof Bé niet weet dat ze sinds haar ongeluk geen auto meer durft te rijden. De opmerking die daarna volgt, is zo mogelijk nog erger. Het broertje van Bé zal meegaan, zodat hij kan rijden. Marcus, die ze sinds die ene dag verafschuwt. Moet ze daar dagenlang samen mee in een auto gaan zitten?

Wat heeft hij zich nu weer op de hals gehaald. Waarom laat hij zich toch altijd overhalen om dingen te doen die hij eigenlijk helemaal niet wil doen. Natuurlijk vindt hij het leuk om zijn zus te zien en kan hij een vakantie best goed gebruiken. Maar een roadtrip met Eline? Oké, vroeger had hij een oogje op haar, tot hij hoorde wat ze over hem zei. En dan krijgt hij tot overmaat van ramp ook nog werk mee. Dit voelt dus echt niet als op vakantie gaan.

“Zijn handen voelden zweterig aan. Straks zou ze naast hem in de auto stappen. Na al die tijd. Dagenlang met z’n tweeën in een afgesloten, veel te kleine ruimte. Zou ze hem nog steeds beschouwen als het kleine, kinderachtige broertje van haar beste vriendin? Hij snoof.” Lizzie van den Ham & Lily Frank

Toch stappen de twee samen in de auto, maar de vijandigheid is duidelijk voelbaar. Dat wordt een hele lange en moeizame reis. Of kunnen Eline en Marcus er toch nog iets van maken?

Het lezen van De roadtrip van je leven van Lily Frank en Lizzie van den Ham is echt een heerlijke en zonnige belevenis.

Het woord belevenis heb ik bewust gekozen, omdat ik de mooie plekken die bezocht worden echt voor me kon zien. Alsof ik vanaf mijn bank mee mocht kijken door de ogen van Eline en Marcus.

Daarnaast heeft het boek ook een leuk interactief karakter, doordat de reisbureaus van ‘Eline’ echt bestaat. Je kan daar de reis helemaal volgen door middel van allerlei foto’s en verhalen. In het boek is een link te vinden naar de blog. Het bekijken hiervan is echt de moeite waard en vergroot de leesbeleving.

De interactie tussen de twee reisgenoten, Eline en Marcus, spreekt tot de verbeelding. Je kan je heel goed voorstellen hoe ongemakkelijk vooral het eerste deel van de reis moet voelen. Doordat Eline en Marcus beiden een deel van het verhaal voor hun rekening nemen, leer je hen van meerdere kanten, steeds beter kennen. De combinatie van de leuke personages en de mooie roadtrip pakt, wat mij betreft, heel goed uit.

Aan het verhaal, en de bijbehorende blog, kan je merken dat Lizzie van den Ham en Lily Frank een deel van de reis zelf hebben gemaakt. Zowel Lizzie van den Ham als Lily Frank zijn pseudoniemen, waarbij de eerste zelfs uit een duo bestaat. Twee van de auteurs hebben in Rome de auto gepakt en zijn samen naar de eindbestemming op Sicilië gereden.

In De roadtrip van je leven zorgen de reis, de blog, Eline, Marcus en mensen die ze tijdens de reis en op de eindbestemming ontmoeten voor de, al eerder genoemde, fijne belevenis. Het bonusmateriaal achterin het boek is leuk, maar ik zou genoeg hebben gehad aan de gelukzalige roes, waar het verhaal mij mee achterliet. Ik geef dit boek 4.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks