Ze wil een nieuw begin, geen nieuwe liefde.

sheila_hjv_inbooks 12 oktober 2020
Nadat ze eindelijk een punt heeft kunnen zetten achter haar liefdeloze huwelijk, is Avery toe aan verandering. Samen met haar autistische dochtertje Hailey verhuist ze naar het stadje waar haar moeder woont. In Redwood Ridge wil Avery een nieuw leven opbouwen voor zichzelf en Hailey.

Deze mooie plek is precies wat Avery nodig heeft. Wat ze echter niet nodig heeft, is een man die haar hoofd op hol brengt. Haar voornemen om geen relaties meer te beginnen, wordt danig op de proef gesteld door een sexy dierenarts. Cade is niet alleen mooi van buiten, hij heeft ook een heel aantrekkelijk karakter.

“O. O, zwijmel. Ze had al zo lang zelfs geen sprankje aantrekkingskracht meer gevoeld dat ze de gewaarwording bijna was vergeten. Haar wangen werden warm en ze kreeg vlinders in haar buik.” Kelly Moran

Hoelang kan Avery, Cade weerstaan als iedereen hen wil koppelen, en hij ook nog eens ontzettend lief is voor haar dochter?

Redwood Ridge 1 - Het begint met een blik van Kelly Moran is zo een verhaal waar je moeiteloos doorheen vliegt, terwijl het haast ongemerkt je hart laat smelten.

Eigenlijk was ik al een beetje verliefd geworden op de flaptekst. En het verhaal was precies zoals ik had gehoopt. Sympathieke mensen, een knus en warm stadje en een sexy man die van dieren houdt. Kortom, alle ingrediënten voor een heerlijke, feelgood leeservaring.

Het was niet moeilijk om het stadje waar Avery terechtkomt, en de mensen die er wonen, voor je te zien. Een stadje met bewoners die zich gewenst, en ongewenst, met elkaar bemoeien en die er voor elkaar zijn als dat nodig is.

Het contrast met het leven dat Avery gewend was, is vooral merkbaar wanneer haar gedachten worden beschreven. Je voelt haar wens om zich over te geven aan de liefdevolle omgeving, maar ook haar angst om zich hiervoor open te stellen. Heel soms nam die onzekerheid misschien een iets te grote plek in. Zeker als je dat vergelijkt met de lieve en begripvolle manier waarop ze met haar dochter omgaat.

Redwood Ridge 1 - Het begint met een blik ligt naar mijn mening een beetje tussen feelgood en new adult in. Het verhaal is lief en romantisch, maar bevat ook expliciete erotische scènes. Dit eerste deel van de Redwood Ridge serie heeft me nieuwsgierig gemaakt naar de andere delen en krijgt 4 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks