Geheimzinnigheid, liefde en romantiek

sheila_hjv_inbooks 09 februari 2020
Grootse liefde kan je laten zweven. Maar vanaf grote hoogte kan je heel hard vallen.

Jessica heeft het eindelijk voor elkaar. Ze mag naar Florida verhuizen. Het liefst was ze bij haar vriendin Gwen ingetrokken. Maar het was al moeilijk genoeg, om toestemming van haar overbezorgde vader te krijgen voor de verhuizing. Ze moest zich er dus wel bij neerleggen, dat ze voorlopig bij haar oom en tante zou intrekken.

Om haar komst te vieren, hebben haar oom en tante een welkomstfeestje georganiseerd op hun chique golfclub. Een beetje ongemakkelijk is het wel. Dus als Jessica even kan ontsnappen, grijpt ze die mogelijkheid met beide handen aan. Precies op dat moment, kijkt ze in de twee mooiste ogen die ze ooit heeft gezien. Om over de rest van deze man nog maar te zwijgen. Hij roept een reactie bij haar op, die ze nooit eerder heeft ervaren.

“Mijn lichaam tintelde bij het zien van zijn prachtige lippen en zijn diepe stem trilde door in mijn borstkas. Ik gaapte hem nog net niet aan. Maar ondanks het feit dat ik aangeschoten en een beetje duizelig was, wist ik mezelf in de hand te houden.” Hannah Hill

Jessica en Nero vallen hard voor elkaar. Ze kunnen haast niet bij elkaar weg blijven. Maar Nero is erg gesloten over zijn leven. Hij lijkt iets verborgen te willen houden. Wat zal er gebeuren, als Jessica oog in oog komt te staan met het geheime leven van Nero?

Verbonden met elkaar 1 - Jij van Hannah Hill is een passievol new adult verhaal vol geheimzinnigheid, liefde en romantiek.

De fysieke aantrekkingskracht tussen Jessica en Nero knalt van de bladzijden af. Hun liefde voor elkaar brengt het verhaal tot leven. Ik had echter niet direct, vanaf het begin het gevoel dat het verhaal mij zou pakken. Dat bleek duidelijk een vergissing. Bijna ongemerkt, zat ik er ineens toch helemaal in, en keek ik er telkens opnieuw naar uit om verder te lezen.

Hannah Hill laat het personage van Jessica een positieve ontwikkeling doormaken. Jessica moet duidelijk nog leren om haar eigen beslissingen te nemen. In het begin van het verhaal is ze nog erg meegaand en onzeker. Maar met het omslaan van de pagina’s komt ze steeds beter tot haar recht, en leert ze om voor zichzelf op te komen.

Het dominante personage van Nero is gehuld in mysteriën. Samen met Jessica probeer je hem te doorgronden. Het feit dat niet alles wordt prijsgegeven, maakt Nero wel interessanter. Het geeft het verhaal net dat beetje extra. Daarnaast past een sexy, zelfverzekerde en mysterieuze man natuurlijk uitstekend bij het new adult genre.

Verbonden met elkaar 1 - Jij draait echt om de liefde. Alhoewel ik het normaal gesproken fijn vind wanneer een boek niet alleen daarom draait, vond ik dat nu eigenlijk geen probleem. Hannah Hill schrijft fijn en ze neemt je steeds een stukje meer mee in haar verhaal. Daarnaast dropt ze, op een cruciaal punt in het boek, ook nog een behoorlijke verrassing. Ik kijk nu al uit naar deel 2 en geef dit eerste deel 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks