Leuke prequel

Sabrina wil niet kiezen tussen haar vrienden en haar bestemming.

Sabrina groeit op bij haar twee tantes en haar neef Ambrose en krijgt daar zeker geen standaard opvoeding. Ze gaat naar een ‘normale’ school en ze heeft ‘normale’ vrienden, maar haar familie is allesbehalve normaal. Die bestaat namelijk uit heksen. Naast haar opleiding op de ‘gewone mensen’ school, wordt Sabrina dus ook opgeleid in magie.

Nu kan Sabrina haar aandacht nog verdelen over haar menselijke vrienden en haar magische familie. Wanneer Sabrina 16 wordt, moet ze haar menselijke leven echter achter zich laten, en zich volledig richten op haar magische leven. Hoe dichterbij dit komt hoe moeilijker ze dit vindt. Maar op dit moment maak Sabrina zich vooral druk over de gevoelens van haar vriendje Harvey. Is hij wel echt verliefd op haar?

“Vroeger dacht ik er niet over na dat ik door mijn bestemming als heks te omarmen mijn sterfelijke leven de rug zou moeten toekeren. Nu is dat het enige waar ik nog aan kan denken: dat ik mijn vrienden kwijtraak, Harvey, zelfs de wiskundeles op Baxter High. Ik heb het gevoel dat de wereld die ik ken me elke dag meer ontglipt.” Sarah Rees Brennan

Samen met haar neef Ambrose, voert Sabrina een spreuk uit waarmee ze de ware gevoelens van Harvey kan ontdekken. Vanaf dan gaat er van alles mis.

De Grimmige avonturen van Sabrina - Seizoen van de heks van Sarah Rees Brennan speelt zich af, voor de gebeurtenissen in de Netflix serie Chilling adventures of Sabrina.

Wanneer je de Netflix serie hebt gezien, dan weet je een beetje wat je moet verwachten. Zelf vond ik het boek zelfs leuker dan de serie. Vooral de hoofdstukken met De duistere gedachten waren lekker mysterieus. Je krijgt wat inzicht in de gedachten van de diverse personages, maar wel overgoten met een vleugje geheimzinnigheid.

Harvey, het vriendje van Sabrina, is behoorlijk zoetsappig. Doordat hij onder invloed van een liefdesspreuk is, wordt dat niet direct vervelend. Het voelt eerder een tikkeltje onheilspellend. De twee vriendinnen van Sabrina komen in dit boek niet echt aan bod. Er wordt wel wat over Roz en Susie verteld, maar dat is te weinig om, alleen op basis van het boek, een binding met ze te krijgen.

De familie van Sabrina is chaotisch, lekker vreemd en onvoorspelbaar. Vooral Ambrose zet je soms best wel op het verkeerde been. Zijn flamboyante persoonlijkheid zorgt voor een glimlach en zijn acties willen nogal eens problemen veroorzaken. De familie van Sabrina zorgt ervoor dat het verhaal niet te vlak wordt.

De Grimmige avonturen van Sabrina - Seizoen van de heks van Sarah Rees Brennan is een leuke aanvulling op de Netflix serie. Het verhaal kan ook heel goed zonder enige kennis van de serie worden gelezen. Ik heb me echt vermaakt met dit boek en geef het 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks