Rauwe New Adult

sheila_hjv_inbooks 07 januari 2020
Hij moet haar breken en zij wil hem haten.

Jude is een bookmaker, een crimineel. Hij doet wat nodig is om zijn zaakjes te regelen, zelfs als dat betekent dat hij daarvoor moet moorden. Jude weet niet beter. Dit is het familiebedrijf waar hij niet aan kan ontkomen. Het bedrijf waarover hij de leiding heeft gepakt, toen dat van hem werd verlangd. Voor het beroep dat Jude uitoefent, is het nodig dat mensen hem vrezen. Jude heeft er geen enkele moeite mee, om te laten zien dat hij tot alles in staat is.

Victoria is niet op zoek naar spanning. Haar leven als arts vindt ze spannend genoeg. Victoria wil de beste zijn in haar vak. Ze heeft niet voor niets zover gereisd om dat te bereiken. Victoria heeft een niet al te opwindende relatie met haar vriendje, maar dat vindt ze prima. Het draait voor haar om haar carrière. Haar perfecte leven wordt echter totaal in de war geschopt, wanneer ze als onderpand bij Jude terecht komt. Ze verafschuwt hem en alles waar hij voor staat.

“Ik sluit mijn ogen als huiverende snikken mijn lichaam doen huiveren. Het ene moment val ik uit elkaar, en het volgende moment slaan sterke armen zich om me heen en houden ze mijn gebroken stukken bij elkaar. Ik zou hem me niet moeten laten vasthouden, maar ik doe het wel.” LP Lovell & SJ Cole

Jude en Victoria weten niet wat ze met elkaar aan moeten. Geen van tweeën wil ook maar een duimbreed toegeven, en ze willen al helemaal niet voor elkaar vallen. Wat moeten ze doen, nu ze tot elkaar veroordeeld zijn?

Verkeerd 1 - Verkeerd van LP Lovell & SJ Cole is een rauw new adult verhaal. Het milieu waarin Jude zich begeeft is hard en ruig, en dat is het verhaal ook.

Jude is met recht een foute man te noemen. Hij is gewelddadig, ruw, meedogenloos en bijna elke zin van hem bevat één of meerdere scheldwoorden. Het feit dat je toch hoopt dat er iets opbloeit tussen hem en Victoria, is echt een verdienste van de auteurs. Ze geven Jude een bepaalde noodzaak en wanhoop mee, die ervoor zorgen dat je hem toch iets moois gunt.

Victoria is een lekker pittig personage. Ze vecht voor haar bestaan, en ze wil zich niet schikken in de wereld van Jude. De auteurs leggen een duidelijke tweestrijd in haar karakter. De fases die ze doormaakt zijn goed in het verhaal verwerkt, en boeiend om te volgen.

Het feit dat een groot gedeelte van het boek zich afspeelt in één huis, geven het verhaal iets claustrofobisch. Het versterkt de spanning tussen, en van, Jude en Victoria. De auteurs hebben de wereld van Jude en Victoria niet laten blinken, maar hebben deze duister gehouden. Alhoewel ik denk dat niet iedereen gecharmeerd zal zijn van de harde vertelwijze, vind ik het een positief punt dat de auteurs deze stijl, door het hele verhaal heen, vasthouden.

LP Lovell & SJ Cole laten je achter met einde dat je doet gissen naar de rest. Is het verkeerd als ik graag wil weten hoe het verder gaat? Ik geef Verkeerd 1 - Verkeerd 4 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks