Kan liefde ontstaan waar duisternis heerst?

Na hun laatste gesprek, waarin hij iets over zijn verleden vertelde, had Lauren, Mason niet meer gezien. Daardoor was ze onzeker over hoe hun weerzien zou verlopen. Nu ze hem beter begreep, kon ze er wel voor hem zijn en hem duidelijk maken hoeveel ze van hem hield.

Maar niets had haar echter kunnen voorbereiden op de woede die haar begrip bij hem opriep. Toch vecht ze door, voor hem. Maar door zijn allesoverheersende dominante gedrag en haar opstandige verzet blijft hun relatie explosief en brengt Lauren uiteindelijk ook zichzelf in gevaar.

“Het was me niet gelukt om hem uit zijn duisternis te trekken. In plaats daarvan had hij mij met zich meegesleurd. Gek genoeg voelde ik in die duisternis geen pijn meer. Zelfs geen paniek, angst of haat. Eigenlijk voelde ik niets. Ik was leeg. Hol. Het was een verademing.” Hannah Hill

Kan Lauren, Mason nog overtuigen van haar liefde voor hem, als ze alles wat ze met elkaar delen op het spel heeft gezet?

Verterende duisternis is het derde deel uit de dark romance serie Duisternis. Een serie die met elk deel laat zien hoe goed de titel bij de inhoud van de boeken past.

Duisternis is volop aanwezig in deze spannende serie over Lauren en Mason. Als je nog niet bekend bent met het dark romance genre, dan is het goed om je te realiseren dat daar vaak heftige en gewelddadige scènes in te vinden zijn.

Het liefdesverhaal en liefdesleven van deze twee karakters is dan ook zeker niet doorsnee te noemen. Hannah Hill heeft haar personages zo overtuigend neergezet, dat de beklemmende sfeer je soms echt overvalt. Ondanks dat waarschijnlijk niet alle personages direct een plekje in je hart zullen veroveren, maken ze je wel nieuwsgierig en wil je hun verhaal graag lezen.

Het contrast tussen de nog jonge Lauren en de geharde, wereldwijze Mason kan haast niet groter. Hiermee heeft Hannah Hill omstandigheden gecreëerd, die voldoende voedingsbodem bieden aan de gecompliceerde relatie van deze twee karakters. De interactie met de personages om Lauren en Mason heen, brengt hier en daar wat, soms zeer welkome, lucht in het verhaal.

Met Verterende duisternis stap je nog verder in het leven van Mason en Lauren. Door een prettigere balans tussen licht (of misschien grijs) en donker was dit voor mij, tot nog toe, het beste deel uit de serie. Waarbij het einde roept dat je snel verder moet met het vierde deel. Verterende duisternis geef ik 4.5 sterren.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks