Zij moeten hun liefde geheim houden

Ze houden van elkaar, maar dat moeten ze verbergen.

Wes is inmiddels al een paar maanden aan de slag bij zijn ijshockeyclub in Toronto. Zijn eerste seizoen is tot nog toe een groot succes. Hij speelt en scoort goed. Zijn relatie met Jamie moet dit eerste jaar nog wel geheim blijven. Hij wil eerst zijn plaats in het team verdienen. Helaas moet hij daardoor wel iedereen op afstand houden.

Jamie houdt ervan om de jongeren te coachen. Zijn verstandhouding met zijn collega coach is echter geen groot succes. Die man is duidelijk homofoob en zijn scheldpartijen zijn niet echt gepast. Daarnaast vindt Jamie het veel lastiger dan gedacht, om zo geheimzinnig over zijn relatie met Wes te moeten doen.

“Ik weet dat je shit uit hoort te praten. Het probleem met dat is dat ik gewoon weet wat Wes gaat zeggen. Hij belooft me dat in juni de geheimen voorbij zijn. Maar nu lijkt de datum heel willekeurig voor me. Waarom niet mei? Waarom niet juli? Waarom ooit?” Sarina Bowen en Elle Kennedy

Wanneer een teamgenoot van Wes in hun gebouw komt wonen, alles misgaat en hun geheim uit dreigt te komen, vraagt dit veel van zowel Wes als Jamie. Is hun relatie sterk genoeg om dit alles te doorstaan?

Met Wij pakken Sarina Bowen en Elle Kennedy het leven van Wes en Jamie op, een paar maanden na het einde van Hij.

In dit tweede deel over de twee knappe ijshockey mannen, is er meer ruimte voor het verhaal. In Hij draaide het grotendeels om de ontluikende liefde en de seksuele relatie. Alles leek daar wat eenvoudiger te zijn voor Wes en Jamie. Jamie accepteerde zijn biseksualiteit vrij gemakkelijk, en had niet direct moeite met de geheimhouding.

In Wij draait het meer om de problemen, die een dergelijke geheimhouding met zich meebrengt. De mannen houden nog steeds veel van elkaar, en ook de seksuele aantrekkingskracht is er nog. Maar Wes en Jamie leven, door alle drukte en de vele reizen, wel langs elkaar heen.

De auteurs hebben alles iets minder perfect gemaakt. Dit zorgt ervoor dat je je nog meer betrokken voelt bij Wes en Jamie. De relatie is realistischer geworden. Natuurlijk blijft het nog steeds een fijn New Adult verhaal, maar dan met meer gevoel en emotie.

De kennismaking met het nieuwe team van Wes is een welkome aanvulling. Zij brengen weer wat luchtigheid in het verhaal. Vooral buurman en teamgenoot Blake, zorgt voor wat heerlijke humor. Deze wat lompe maar goedaardige beer, maakt het de mannen soms niet makkelijk.

Sarina Bowen en Elle Kennedy hebben een zalige New Adult serie geschreven, over de liefde tussen twee mannen in een wereld waar dat niet altijd eenvoudig is. Wij is stoer, sportief, romantisch, gevoelig en vol knappe mannen. Wij krijgt 4.5 sterren van mij.

Meer recensies van sheila_hjv_inbooks