Bloemeneiland

Silvie Leest 07 mei 2024
Pien zit er sinds de dood van haar moeder een halfjaar geleden behoorlijk doorheen. Om haar thuissituatie te ontvluchten en weer wat energie te krijgen, besluiten zij en haar beste vriendin Leonor op vakantie te gaan.

Terwijl ze nog over de locatie twijfelen, krijgt Pien uit onverwachte hoek een mysterieus bericht. Dit spoor brengt hen naar het groene Madeira. Wanneer daar steeds meer geheimen naar boven komen, lijkt alles wat Pien over haar verleden dacht te weten anders te zijn...

'Bloemeneiland' is de nieuwste thriller van Suzanne Vermeer en deze keer lees je over Pien. Haar moeder is overleden en tijdens het doorzoeken van haar post, komt ze een brief tegen die afkomstig blijkt te zijn uit Madeira. De tekst die erin staat roept veel vragen op en Pien besluit samen met haar vriendin Leo naar de mooie bestemming te gaan. Eenmaal daar aangekomen beginnen ze aan hun zoektocht...

Ik kan niet teveel vertellen, want dan verraad ik waarschijnlijk al heel veel, maar het draait voornamelijk om het verleden van Pien en haar moeder. Tijdens de zoektocht krijgt Pien steeds meer vragen en ze wil de hele waarheid weten.

Ondertussen lees je ook veel over het eiland zelf. Zo worden bepaalde gebieden goed omschreven en ook de lokale drankjes en gerechten komen aan bod. Op zich wel interessant als je meer van deze plek zou willen weten.

'Bloemeneiland' las vlot en je hebt het boek waarschijnlijk binnen een paar uurtjes uit. Ik vond het verhaal zelf weer leuk voor tussendoor, maar dat heb ik altijd bij de thrillers van Suzanne Vermeer.

Het is niet het beste verhaal, maar het was zeker weer leuk voor tussendoor. Ik wil ook nog even zeggen dat ik de cover heel mooi en kleurrijk vind!

Verder wil ik @awbrunathrillers heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest