Aanrader!

Silvie Leest 24 november 2021
Het is zondagochtend als Alison thuis wakker wordt en haar hele lichaam pijn doet. Ze zit onder de blauwe plekken en heeft zelfs een enorme hoofdwond. Meteen voelt ze dat er iets mis is. Herinneringen van de avond daarvoor zijn verdwenen. Als ze naar de badkamer weet te strompelen en in de spiegel kijkt schrikt ze. Degene die haar aankijkt herkent ze namelijk niet. Wat is er zaterdagavond gebeurd?

Wat een enorm goede intro heeft dit verhaal! Het begint meteen met Alison die zwaargewond is en niet meer weet wat er afgelopen avond is gebeurd. Ze heeft een date gehad, maar kan zich helemaal niets meer herinneren. Alison herkent niet alleen haar eigen gezicht meer, maar ook die van anderen zijn een groot mysterie. Haar geheugen is een zeef geworden door de enorme klap die haar hoofd heeft gekregen. Dit vond ik een uniek onderwerp. Je vraagt je meteen af of er iets vreemds op haar date is gebeurd. Is het uit de hand gelopen of speelt er misschien iets heel anders?

Je leert Alison steeds beter kennen en ook wordt haar verleden er regelmatig bijgehaald. Louise Jensen heeft een hele fijne schrijfstijl en je vliegt dan ook door het verhaal heen. Dit boek steekt enorm goed in elkaar en de dader kwam voor mij als een totale verrassing.
Echt pluspunten! De date is meeslepend, aangrijpend en je wordt helemaal op het verkeerde been gezet.

Ik was dan ook aangenaam verrast op het einde en ik denk met mij nog een heleboel lezers. Aanradertje dus!

Meer recensies van Silvie Leest