Wreed en grappig tegelijk

Snoefie 09 februari 2020
Het verhaal speelt zich af in Tokio wat al meteen een bepaalde sfeer creëert. Vier vrouwen werken samen in de nachtploeg van een fabriek die lunchpaketten produceert.
Ze hebben in hun privé leven wel elk hun rugzakje dat ze meedragen en het lastige werk die ze s'nachts in de fabriek doen maakt hun leven er ook niet bepaald vrolijker op. Maar bij elkaar vinden ze steun en vriendschap wat hun leven wat draagelijker maakt. Maar op een dag loopt het mis. Vlak voor hun nachtshift wurgt de jongste van de vier in een woede opwelling haar man. In paniek belt ze Masako, één van de andere vrouwen. Deze komt haar zonder aarzelen meteen ter hulp en belooft haar het lijk weg te werken. Al gauw worden de andere 2 vrouwen zonder het zelf te willen hier ook mee in betrokken. Maar als na korte tijd een paar lichaamsdelen van de man worden terug gevonden volgt er al snel een moordonderzoek door de politie. Gelukkig had de man nog andere vijanden waardoor de ogen van de politie niet alleen gericht zijn op zijn vrouw. Het word een kat en muis spelletje tussen de 4 vrouwen, de politie en nog een paar anderen die willen weten wat er precies gebeurt is. Het boek is zeer vlot geschreven en de Japanse namen waren voor mij totaal niet storend. Er zitten heel wat wrede taferelen tussen die je als lezer doen huiveren maar op de 1 of andere manier weet de schrijver je op zo'n momenten ook nog aan het lachen te brengen. Kortom, ik vond dit een fantastisch boek om te lezen.

Meer recensies van Snoefie