Reis door de Franse Ardennen

Snoefie 03 april 2022
Als er gesproken word over de Ardennen dan bedoelen de meeste mensen de Belgische Ardennen. Maar weinig mensen weten dat er net over de grens in Frankrijk ook een departement Ardennes (08) is genaamd. Dit gebied is voor het grote publiek eerder onbekend en dit is totaal onterecht. Het is een prachtige streek waar er toch heel wat te zien en te beleven valt. Over andere streken in Frankrijk bestaan er talrijke reisgidsen maar over de Franse Ardennen is er helaas niet veel op de markt. Daarom hebben Nel Bruil en Gerrit Jan Mulder in 2018 hier verandering in gebracht door een reisgids over dit gebied uit te brengen. Dit Nederlandse koppel die reeds geruime tijd een tweede verblijf heeft in deze streek heeft in dit boek een mooi beeld neergezet van van dit gebied. Ze bespreken er verschillende steden en dorpen met hun bezienswaardigheden maar ook leuke wandelingen, fietstochten, marktjes of jaarlijkse evenementen komen aan bod in deze gids. Het is op een eenvoudige maar leuke manier geschreven waardoor deze gids zich onderscheidt van veel andere reisgidsen die soms wat saai kunnen zijn. Wie naar hier wil afreizen zou ik zeker aanraden deze reisgids als leidraad mee te nemen.

Meer recensies van Snoefie