Wat een verhaal, ik had geen idee.

Steffie 17 februari 2023
Een echte recensie is het deze keer niet. Ik ben dankbaar dat ik dit boek heb kunnen en mogen lezen. Aangezien ik in Tsjechië woon en er de laatste maanden een grote stroom Oekraïnse vluchtelingen (voornamelijk vrouwen en kinderen) in het dorp zijn komen wonen, raakte dit boek mij enorm. Ik had geen idee van de gruwelen die dit land al meerdere malen heeft moeten meemaken.
Wat een prachtige vertelling ook, ik voelde mij bijna Cassie en wilde luisteren naar het verhaal van Katya. Veel bijgeleerd maar ook gehuiverd. Ben er zeker van dat dit een boek zou kunnen zijn voor de geschiedenislessen. Ik had nog nooit van Holodomor gehoord, wat misschien aan mij ligt maar toen ik het Nederlandse kennissen vroeg kreeg ik ook een schouderophalen.
Een dikke pluim voor de auteur om dit op een boeiende, niets verhullende maar prachtige manier onder de aandacht te brengen.

Meer recensies van Steffie