Jeugdig maar moedig

Steffie 20 oktober 2019
Angel woont samen met haar moeder in een achterbuurt. Haar vader heeft ze nooit gekend en haar moeder danst in een stripclub om haar en Angel te onderhouden. Angel vindt het werk van haar moeder alles behalve leuk, maar naarmate het boek en verhaal vordert komt er meer begrip bij Angel. Angel heeft een goede band met haar opa die, helaas, teveel drinkt en overlijdt. Op de lagere schoon leert ze Keighley kennen, het totale tegenbeeld van Angel, althans zo lijkt het. Angel is een tetterkous die niet kan stilzitten en moeilijk leert, Keighley daarentegen is rustig, studeert graag en goed en is een wandelende encyclopedie. Even raken ze elkaar uit het oog maar later vinden ze elkaar weer en beseft Angel dat de sparkeling die ze voelt niet verzonnen was...

Persoonlijk vond ik het enorm fascinerend maar ook erg langdradig en traag verlopen. Het wordt een beetje kinderlijk verteld en ondanks dat ik wel doorlas werd het er niet beter op. Het bleef een beetje teveel in hetzelfde hangen en het einde verliep wat warrig en erg snel. Het was ook niet echt perse verrassend.

Meer recensies van Steffie