De vleermuismoorden

04 december 2015
In het boek gaat Liese Meerhout samen met haar team weer op onderzoek uit. Het begint met een busje vol toeristen dat zich te pletter tijd tegen de gevel van een bank. Eerst wordt gedacht aan een aanslag maar later blijkt het toch een moord te zijn en wordt Liese ingeschakeld om het op te lossen. Al snel gebeurt er ook een moord op een rechter en komt er druk op de zaak te staan. Alsof het allemaal nog niet erg genoeg is wordt er ook nog geschoten op Liese. Ze moet onderduiken en toch nog de moorden oplossen.

Het is het negende boek uit de Liese Meerhoutserie maar ik vind ze ook prima los te lezen heb eerder al Dood Water van deze auteur gelezen. Daardoor lagen de verwachtingen toch vrij hoog omdat Toni Coppers een bepaalde schrijfstijl heeft waardoor het boek heel vlot leest en prettig leest. Ook verwachtte ik een spannend boek hierdoor. Aan deze verwachtingen zijn voldaan.

Het boek leest heel vlot en is ook heel erg spannend. Daardoor is het boek moeilijk aan de kant te leggen. De personages zijn weer heel goed uitgewerkt waardoor het heel gemakkelijk is om je in de personages te verplaatsen. De gebeurtenissen zijn zo goed beschreven dat het soms lijkt alsof je zelf in het boek zit en alles voor je ogen ziet gebeuren. Ik heb al eerder een boek van Toni Coppers gelezen maar na het lezen van dit boek besef ik dat ik toch eens werk ervan moet maken om de andere boeken ook te gaan lezen.

Meer recensies van