Overtrof mijn (hoge!) verwachtingen

sterrekoops 02 november 2020
Wauw wat een boek...! Ik had al veel erover gehoord en met de Netflix-adaptatie on it's way was het nu toch echt hoog tijd om deze klassieker te lezen. Hoewel ik soms worstel met klassieke boeken was dit ronduit een parel. Du Maurier schrijft zo delicaat! Het boek leest super snel weg, en hoewel er zeker in de eerste helft niet denderend veel gebeurt wil je (of nee, MOET je) doorlezen. Halverwege begon ik het hoofdpersonage wel wat vervelend te vinden. Er zat weinig groei in haar personage terwijl er mijns inziens al genoeg gebeurt was om van te kunnen groeien. Maar vrij abrupt vinden die ontwikkelingen in haar karakter toch plaats en daarna sjeesde ik zowaar nog sneller door dit boek heen.

Echt een aanrader voor iedereen, zeker wanneer je deze tot nu toe hebt laten liggen omdat je vaak geen fan van klassiekers bent. De maand Oktober is daarnaast de perfecte maand om dit boek te lezen.

Meer recensies van sterrekoops