Gegroeide personages

Cocky van Dijk blijft met Kristallen Ziel Fenna volgen. Om te ontsnappen in het vorige boek moest ze een belofte doen aan de Aos Si. Een belofte die haar duur te staan kan komen. Het wisselkind Muloc is nu wel terug bij zijn ouders maar de aanpassing van beide kanten blijft moeilijk. Calvyn, die nu de naam Ilahghmoc draagt, moet vechten om geaccepteerd te worden door zijn echte vader. Zelf heeft hij het moeilijk om zijn Aos Si kant te aanvaarden en zijn menselijke kant te laten vallen. Alles leidt tot de ultieme confrontatie tussen beide kanten.
Mijn gedacht
Waar het me aan spanning ontbrak in het vorige deel, zit het er in dit deel toch al iets meer in. Maar wat vooral opvalt, is dat de personage een serieuze sprong gemaakt hebben door de gebeurtenissen in deel één. Ze zijn gegroeid in hun karakter of dragen het met meer durf of kennis.
Doordat de introductie van de meeste personages in deel één zitten is het overzicht meer onder controle. Je loopt niet meer verloren tussen al die namen en personen. De band met deze mensen wordt vlug terug aangetrokken bij het lezen van dit verhaal.
De draken komen al wat meer aan bod dan de vorige keer en dit kan zeker geen kwaad. De dwergdraak Zot blijft weglopen met de prijs van knuffeldraak van het verhaal.
Het plot zit goed in elkaar. Geen al te grote plottwisten maar het verhaal is onderhoudend genoeg om de aandacht van de lezer toch wel vast te houden.
Het slot
Het slot bevat de meeste spanning van het verhaal. Daar krijgen de lijnen uit het verhaal ook wel hun afsluiting te verwerken.
Conclusie
Het betere deel van de twee in deze serie. Gegroeide personages en draken die meer de rol krijgen die ze verdienen. Het doet het idee rijzen dat de auteur meegroeit naarmate ze boeken uitbrengt in deze reeks. Dat kan enkel maar goed zijn voor de nog te komen boeken in deze reeks.

Meer recensies van sven (JustBooks)