Lezersrecensie

Nederlandstalige thriller die vlot leest.

sven (JustBooks) 19 februari 2024
Chris Bossers is al sinds 1976 verbonden, als advocaat, aan de balie van Antwerpen. Naast zijn advocatuur debuteerde hij met scenario’s voor film en tv maar schreef ook reeds een zestal misdaadromans. Verhalen die gebaseerd zijn op waargebeurde feiten maar met fictieve personen.
Zijn laatste en zesde boek kreeg de titel Ockhams Scheermes.
Het verhaal
Alex is een huurmoordenaar die zeer goed is in zijn job. Hij werkt in Antwerpen zijn contracten af en zaait blinde terreur. Voor Alex is het niet altijd gemakkelijk want hij worstelt met zijn geestelijke toestand na een gebeurtenis in zijn legertijd. Aan de andere kant wordt hij achternagezeten door de corrupte commissaris Vercammen. Vercammen moet in alle info proberen uit te dokteren dat Alex de serie moordenaar is en wie misschien het volgende slachtoffer zal worden.
Mijn gedacht
Bossers schrijft voor mij met een vlotte pen. Het verhaal vloeit en bevat genoeg info om het interessant te houden. Soms is het wat zoeken naar de verbanden tussen bepaalde gebeurtenissen maar dit helpt mee om de aandacht vast te houden van de lezer.
De personages zijn wel goed omschreven. Al van bij de start van het verhaal krijg je al info over Alex waardoor ik er een instant band mee kreeg. Maar de andere zijn ook allemaal goed uitgewerkt. Elk hebben ze hun trekjes of manier van doen die het leuk maakt te lezen.
Hier en daar zit er wat humor verwerkt in het boek maar wat soms hapert, is dat onze huurmoordenaar naar de achtergrond verdwijnt totdat hij terug nodig is om het verhaal een richting te geven.
Na een tijd is er een personage Iskander die opduikt en het verhaal nu en dan wat opstookt.
Het slot
Het slot van het boek bevat nog genoeg interessante zaken om de aandacht vast te houden tot aan het einde. Dat einde bevat her en der nog een twist maar niets dat een goeie lezer al doorzien had.
Conclusie
Niet de beste thriller die ik al gelezen heb maar zeker wel een goed verhaal. Dit boek leest vlot en houd de aandacht vast tot op het einde. Een inspecteur die het leuk maakt om over te lezen en een huurmoordenaar waar je begrip voor hebt als het over zijn werk gaat. Het maakt me wel nieuwsgierig naar de andere verhalen over Vercammen.

Meer recensies van sven (JustBooks)

Gesponsord