Het mysterie van Lisbeth Salander ontrafelt

Tamara 25 januari 2023
“De vrouw die met vuur speelde” is het tweede deel in de Millenium trilogie van Stieg Larsson.

We nemen de draad terug op na het eerste deel en volgen de hoofdpersonages Lisbeth Salander en Mikael Blomkvist op hun verdere pad. Waar dit pad naartoe leidt ga ik niet verder op in om het verhaal niet te spoilen voor anderen. Wel kan ik zeggen dat we in dit deel veel meer te weten komen over de achtergrond van Lisbeth Salander.

Het verhaal zelf zit goed in elkaar en weet te boeien, maar is wel zeer langdradig geschreven, met veel herhalingen. Hierdoor verloor ik soms mijn interesse en dan ging ik al sneller over sommige passages die er niet toe deden. Ook de vele verwijzingen naar IKEA waren overbodig.

Al bij al een fijne leeservaring, we gaan door naar het derde en laatste deel.

Meer recensies van Tamara