Een oude zaak opnieuw bekeken

tanja-hermans 04 juli 2023
Op een bouwplaats in Vlissingen worden menselijke resten aangetroffen. Hugo Noot wordt met zijn collega op het onderzoek gezet. Het blijkt om Nathalie Schoenen te gaan, die 20 jaar eerder verdwenen is. Het oude onderzoek wordt heropend, blijkbaar zijn er nogal wat partijen die het onderzoek liever gesloten hadden gehouden. Er volgen intimidaties, mishandeling, chantage, zelfs moord en dubbele agenda’s maar ook Hugo heeft zo zijn geheimen. Komt Hugo hier zonder kleerscheuren vanaf?
Het verhaal is goed opgebouwd en realistisch omschreven, de schrijfstijl is vlot. De situaties zijn heel invoelend en mooi omschreven. Het leed en de wanhoop . van de ouders bijvoorbeeld is goed te voelen maar ook de frustratie van Hugo. Ik kon me echt in de personen inleven en zat midden in het verhaal. Het verhaal is spannend en goed in elkaar gezet, tot het einde blijf je nieuwsgierig naar wat er gebeurt is. Het einde is dan ook wel onverwacht en origineel.
Dit boek is een echte aanrader voor elke thrillerliefhebber

Meer recensies van tanja-hermans