Een spannend verhaal met een twist

tanja-hermans 23 juni 2023
Voor de leesclub van de boekenreizigers lazen we Droog water van Maxime Paredis. Maxime werkt als Copywriter, auteur en scenarist. Droog water is zijn tweede boek, hij debuteerde met honderd kamers
Op een dag krijgt Alexandra een envelop met informatie over politieonderzoek naar twee verdwenen meisjes die veel gelijkenis met Andrea vertonen, deze envelop zet de wereld van Alexandra op zijn kop. Oude herinneringen en onopgeloste zaken komen boven en Alexandra gaat op onderzoek uit. Naar wat er werkelijk met haar zus Andrea is gebeurt. Samen met haar vriend Lars gaat ze op onderzoek uit. Het lijkt of er iemand bewust de zaak saboteert, maar dan duikt er altijd weer informatie op waarmee ze verder kunnen.
Vanaf het begin is het boek spannend en zit ik in het verhaal, ik wil verder lezen want ik moet weten wat er gebeurt is. De schrijfstijl is filmisch en ik kan het zo voor me zien. De karakters blijven redelijk op de oppervlakte, dat komt waarschijnlijk omdat de auteur niet te veel prijs wil geven over wie de dader is. Regelmatig wordt je op het verkeerde been gezet, je hebt je vermoedens maar dat blijkt dan toch niet helemaal te kloppen. Het plot en het einde zijn origineel en verrassend.
Dit boek is een aanrader voor liefhebbers van psychologische thrillers en zal zeker voor wat spannende leesuurtjes zorgen.

Meer recensies van tanja-hermans