De toekomst in vlammen

tanja-hermans 07 oktober 2022
We schrijven het jaar 2052, de klimaatproblemen zijn enorm. Australië is in de ban van een hittegolf en alsof de droogte alleen nog niet erg genoeg is heeft de vuurduivel zijn oude hobby brand stichten opgepakt. Tijdens een picknick komt de vrouw van Jake op een tragische manier om het leven. Er volgen nog meer vreemde sterfgevallen. Nadat zijn vrouw overleden is heeft Jake het erg moeilijk, zijn zoon is bij zijn zus en Jake slijt zijn dagen op de bank voor de televisie. Totdat hij door een vriend benaderd wordt om lid te worden van een nieuw op te zetten brandweerteam, ze zijn op zoek naar een piloot voor het blusvliegtuig. Dit is de zet die Jake nodig had om zijn leven weer te kunnen oppakken. Er volgt een spannende zoektocht naar de pyromaan. Deze vuurduivel gaat gewetenloos te werk en lijkt niet terug te deinzen voor meerdere sterfgevallen. Lukt het ze om de vuurduivel te stoppen?
Het verhaal is futuristisch, spannend en meeslepend. De personages zijn goed uitgewerkt, toch zijn sommige delen wat minder belicht en valt er nog iets te raden. Het verhaal is heel origineel en goed bedacht. De schrijfstijl is vlot en nam me mee in het verhaal. Het plot is verrassend en het einde heel onverwacht ik had het niet zien aankomen. Het boek past ook goed in het genre en is een echte aanrader voor thrillerliefhebbers.

Meer recensies van tanja-hermans