De enige die overbleef

tessa97 10 juli 2024
Lenora Hope woonde met haar ouders en zus in de jaren 20 in Hope’s End, een groot landhuis boven op de kliffen. Ze vermoorde haar ouders en zus, tenminste dat zijn de verhalen die rondgaan. Er is zelfs een rijmpje over. De politie kon geen bewijs vinden en Lenora ontkende ook alles. Nu is Lenora 70 jaar en zit ze in een rolstoel vast. Kit vertrekt naar Hope’s End om als verzorger voor Lenora te zorgen. Ook Kit is angstig voor Lenora, ondanks dat de vrouw verlamd is. Er gebeuren vreemde dingen op Hope’s End en Lenora besluit op een avond Kit haar verhaal te vertellen.

Je leest het verhaal voornamelijk vanuit Kit, een vrouw met haar eigen geschiedenis en problemen. Ze heeft zo haar redenen om deze klus aan te nemen, al zou ze het liever niet hebben gedaan. Ook lees je steeds stukjes geschreven door Lenora, hierin wordt steeds kleine stukjes nieuwe informatie gegeven. Telkens net genoeg om de spanning op te bouwen. Het is in ieder geval een verhaal met genoeg kleine cliffhangers en goed uitgewerkte plot twisten.

Het landhuis is een griezelige setting en is dan ook best een spannend verhaal. Soms zelfs dat ik er kippenvel van kreeg en dat krijg ik niet snel bij thrillers. ‘s avonds durfde ik hem ook eerlijk gezegd niet te lezen.

De enige die overbleef is dus echt een spannende thriller, met goed uitgewerkte plot twisten, tof gedaan dat je ook vanuit Lenora leest, alle personages zijn geheimzinnig, langzaam ontrafel je alle geheimen, je wordt regelmatig op het verkeerde been gezet, het is af en toe wat griezelig. Ja, gewoon een top thriller! Ga hem zeker lezen!

Meer recensies van tessa97