Lezersrecensie
Dit wil je lezen!
Tegenwoordig ontkom je er niet meer aan; overal wordt je aandacht getrokken door reclame, zelfs zonder dat je het doorhebt. Stans vader kan er niet meer tegen, al die reclame en informatie om hem heen. Hij durft niet eens meer naar de supermarkt, bang voor alle reclame in de winkel en besteld de meest onnodige dingen ontdekt Stan. Stans moeder trekt het niet meer, maar Stan is van plan zijn vader te gaan helpen. Wanneer hij samen met zijn beste vriendin Amy voor een schoolopdracht een actie moet bedenken, besluiten ze hun actie te richten op de overvloed aan reclame. Middels hun schoolopdracht leren ze het begrip imperatief kennen en ontdekken ze hoe sociale media bijdraagt aan de overvloed aan reclame en hoe overweldigend dit kan zijn voor sommige mensen. Zal het Stan lukken om middels zijn actie zijn vader te helpen en zijn moeder weer terug te krijgen?
Dit is het tweede fictieve boek van Marc ter Horst en net als zijn eerste boek, bevat dit verhaal een maatschappelijk tintje zonder dat het te belerend wordt. Het boek bevat korte hoofdstukken en leest door de beschrijvende schrijfstijl erg vlot. Naast dat het een originele insteek heeft; Stans vader neemt alles erg letterlijk, bevat het boek ook humor, spanning en gaat het over familie en vriendschap. Maar het boek opent ook zeker de ogen wat betreft de invloed van alle reclame om ons heen. Je ontkomt er haast niet meer aan en wie valt er niet voor aanbiedingen en slogans??
Het verhaal wordt volledig vanuit Stan verteld en hij is een leuk personage om over te lezen. Hij begrijpt zijn vader niet helemaal en vindt het ook maar lastig dat zijn ouders niet bij elkaar zijn. Maar ondanks alles blijft hij zijn vader steunen en realiseert hij zich steeds meer hoe het voor zijn vader moet zijn.
Een tof fictief boek waarin veel weetjes en belangrijke informatie is verwerkt over reclame. Dit boek zal zeker aanslaan bij de jeugd, maar is ook interessant om te lezen voor volwassenen! Dit boek wil je lezen! Of niet, lekker zelf weten...
Bedankt Gottmer voor dit recensie-exemplaar!
Dit is het tweede fictieve boek van Marc ter Horst en net als zijn eerste boek, bevat dit verhaal een maatschappelijk tintje zonder dat het te belerend wordt. Het boek bevat korte hoofdstukken en leest door de beschrijvende schrijfstijl erg vlot. Naast dat het een originele insteek heeft; Stans vader neemt alles erg letterlijk, bevat het boek ook humor, spanning en gaat het over familie en vriendschap. Maar het boek opent ook zeker de ogen wat betreft de invloed van alle reclame om ons heen. Je ontkomt er haast niet meer aan en wie valt er niet voor aanbiedingen en slogans??
Het verhaal wordt volledig vanuit Stan verteld en hij is een leuk personage om over te lezen. Hij begrijpt zijn vader niet helemaal en vindt het ook maar lastig dat zijn ouders niet bij elkaar zijn. Maar ondanks alles blijft hij zijn vader steunen en realiseert hij zich steeds meer hoe het voor zijn vader moet zijn.
Een tof fictief boek waarin veel weetjes en belangrijke informatie is verwerkt over reclame. Dit boek zal zeker aanslaan bij de jeugd, maar is ook interessant om te lezen voor volwassenen! Dit boek wil je lezen! Of niet, lekker zelf weten...
Bedankt Gottmer voor dit recensie-exemplaar!
1
Reageer op deze recensie
