Nieuw Scandinavisch Debut

tessa97 23 februari 2021
Het verhaal gaat over Tuva, een Zweedse journaliste, wonend in een klein Zweeds dorpje. Ze werkt daar als journalist voor de plaatselijke krant en schrijft eigenlijk voornamelijk kleine artikelen over het leven in het dorp. Totdat er opeens een lichaam wordt gevonden in het mega grote woud. Het lijkt sprekend op een moord van 20? Jaar geleden.
Tuva wordt op de zaak gezet als journalist en probeert het te ontrafelen en een goed artikel neer te zetten.
Ik vond Tuva aan de ene kant een fijn personage om over te lezen, ze weet precies wat ze wilt. Maar ik vond haar ook erg vervelend af en toe, erg wispelturig, onverschillig en mega eigenwijs.
Ik zou dit boek zeker geen spannende thriller noemen, meer een mysterieus verhaal. Er zaten namelijk geen spannende ‘Ik zit op het puntje van mijn stoel’ momenten in helaas.
Het verhaal vond ik nogal van de hak op de tak springen en ik moest soms echt even schakelen om te begrijpen waar de auteur opeens naar toe ging met het verhaal.
Naarmate het einde naderde, begon ik eindelijk in het verhaal te komen en de moordenaar had ik ook niet zien aankomen, eerlijk gezegd.
Dit is het debuut van Will Dean en het eerste deel van een nieuwe Scandinavische thrillerserie.
Zeker een boek voor jou als je graag Scandinavische thrillers leest (want het gevoel van diep in een bos te zijn, midden in de winter, lijkt mij echt typisch voor Scandinavische trillers haha). En als je van spannende boeken houdt, waarvan je niet nachten wakker hoeft te liggen.

Meer recensies van tessa97