Mooi boek

Thebookerina 01 april 2023
Liefdeloos gaat over de achttienjarige Georgia. Ze is nog nooit verliefd geweest en heeft nog nooit iemand gezoend. Hierdoor heeft ze het idee dat mist. Er wordt haar verteld dat ze een laatbloeier is, maar is dat wel zo? Of blijft ze, zoals in haar eigen woorden, liefdeloos?

Liefdeloos gaat over hoe Georgia kennismaakt met aseksualiteit en wat het eigenlijk inhoud. Dat was voor mij ook meteen de reden om het te willen lezen, want ik ben niet heel erg bekend met het aseksuele en aromantische spectrum. Naast dat het gaat over aseksualiteit staat in Liefdeloos ook het ontdekken van je seksualiteit, zelf acceptatie en vriendschap centraal.

Het boek gaat niet alleen over hoe Georgia haarzelf beter leert kennen. Het gaat ook over vriendschap en een beetje over het studentenleven. Ik vond de momenten die Georgia had met haar vrienden leuk en hartverwarmend om te lezen. Zware onderwerpen worden luchtig besproken en er zit genoeg humor in het boek.

Meer recensies van Thebookerina