Leuk

thebooksofwonder 17 december 2019
3.5

Serpent & Dove begint met een aanval van heksen op de koning en zijn zoon. Lou, een heks die een magische ring wil stelen die haar zal beschermen tegen een bepaalde heks, en uiteindelijk in de problemen komt tijdens de inbraak. De twee hoofdkarakter Lou, de heks, en Reid, de heksen jager, die uiteindelijk gedwongen worden om met elkaar te trouwen. Echter weet Reid niet dat Lou een heks is en dit wil Lou ook graag zou houden. En dit alles lees je in de eerste 100 pagina’s. Daarna gaat het tempo en spanning flink omlaag.

Het verhaal heeft een gebrek aan wereld opbouw, achtergrond over de heksen en het heeft gebrek aan karakter ontwikkeling. Ik had graag meer willen leren en lezen over de achtergrond van Lou en Reid zijn ontwikkeling als heksenjager. Shelby Mahurin neemt haar tijd voor de relatie ontwikkeling van Lou en Reid en hier gaat grotendeels het verhaal ook over.
Nadat het duidelijk is voor wie Lou zich wil beschermen, en wie die bepaalde heks is, gaat het tempo en spanning wat meer omhoog. Er gebeuren een aantal dingen waardoor Lou in groot gevaar is en er gebeurd iets met de kerk. De laatste 100 pagina’s is sterk geschreven en dit vond ik ook het beste stuk van het verhaal. Ondanks dat er een karakter tussen kwam waarvan ik niet zo goed begreep waarom hij daar precies was.

Misschien klinkt het nu allemaal een beetje erg negatief, maar ik heb zeker genoten van het verhaal. Lou is een geweldig karakter met een leuke persoonlijkheid die je aan het lachen maakt met haar sarcastische opmerkingen. Het is leuk om over Lou en Reid te lezen, de relatie tussen die twee is soms hilarisch. De schrijfstijl is plezierig om te lezen en ondanks dat het een boek is over de 500 pagina’s, lees je er vrij vlot doorheen.

Het volgende deel ga ik zeker gaan oppakken zodra deze uit is, want ik ben erg benieuwd naar hoe het verhaal zich verder gaat ontwikkelen en hoe het af loopt.

Meer recensies van thebooksofwonder