Prachtig

Thebookstawriter 24 maart 2022
De nieuwe Wendy is een Peterpan hervertelling en volgt het verhaal van de tweeling zusjes Sarina en Sula. Allebei de meisjes zijn een Wendy, mensen die de gave van verbeelding hebben. Het is een geweldig iets, maar brengt ook gevaar met zich mee.
Gedurende De nieuwe Wendy worden beide meisjes met veel uitdagingen geconfronteerd en zijn ze gedwongen hun eigen grenzen op te zoeken en soms te overschrijden. Dit zorgt ervoor dat ze langzaamaan steeds meer veranderen en toch meer op elkaar beginnen te lijken. Ondanks dat zijn er ook bepaalde levenswijzen waar ze absoluut niet van afwijken. Andere personages waar ik erg van genoten heb zijn Ax, de kapitein en Mael. De dynamiek tussen Ax en Sula zorgde er vrijwel meteen voor dat hij een van mijn favoriete personages werd. Zijn humor en toch ook de duistere wolk die hij met zich mee lijkt te dragen maken hem tot een erg boeiend personage.
Wat heel fijn is aan Jami Leigh haar schrijfstijl is dat ze erg poëtisch emoties en omgevingen beschrijft. Hier heb ik erg van genoten, want het zorgt ervoor dat het verhaal nog duidelijker in mijn hoofd zichtbaar werd.
Voor een debut vind ik De nieuwe Wendy zeker een goed verhaal. En voor een hervertelling is het vanuit een orgineel oogpunt benaderd. Ik kijk uit naar het vervolg.

Meer recensies van Thebookstawriter