Magisch en interessant

Thebookstawriter 19 januari 2021
Havenfall gaat over Maddie die de magische herberg, Havenfall, als haar thuis ziet. Het is de enige plek waar ze aan de nachtmerrie van het dagelijkse leven kan ontsnappen en de enige plek waar de bewoners uit vier magische werelden elkaar kunnen ontmoeten. De vredige sfeer in de herberg wordt echter abrupt verstoord wanneer er een lijk gevonden worden, Maddies vriendje Brekken verdwijnt en er tegelijk met zijn verdwijning een levensgevaarlijk wezen lijkt te zijn ontsnapt. En alsof dat nog niet erg genoeg is, lijkt iedereen er iets mee te maken te hebben.

Ik vond het een gemakkelijk te lezen verhaal. De verhaallijn was niet zo sterk dat het een favoriet van me is, maar het verhaal was spannend en mysterieus genoeg om te maken dat ik verder wilde lezen. Pas in de tweede helft van het boek wilde ik door blijven lezen, waardoor ik het lastig weglegde. Het werd steeds onduidelijker wie de werkelijke dader was en wat er echt aan de hand was in de herberg. Het einde was zeer verrassend en ik kijk uit naar het tweede deel. Al met al een aanrader, zeker als je zin hebt in een niet te zwaar verhaal.

Meer recensies van Thebookstawriter