Fantasierijk met een pittig hoofdpersonage

Thebookstawriter 01 oktober 2020
Ik wilde De wrede prins lezen omdat een goede vriendin het boek had aanbevolen. Als een fan van fantasy verhalen ben ik dan ook blij dat ik heb geluisterd.

De wrede prins gaat over Jude. Samen met haar twee zussen werd ze als kind naar Fearie ontvoerd en was vanaf dat moment gedwongen om in de magische wereld te leven. Het is niet zo vreemd dat dat een persoon veranderd. Jude is niet het meest typische meisje met haar felle karakter en voorliefde voor zwaarden en ruzies uitlokken en dat blijft niet onopgemerkt. Leven in Fearie brengt voor haar dan ook haar eigen gevaren met zich mee. Haar zusjes zijn geheel anders, maar ook die hebben hun eigen demonen waar ze mee strijden. Verder bevat het verhaal nog veel meer interessante personages, elk met hun eigen stemmen en karakter.

Dat moet ik de schrijfster nageven, ik lees niet vaak verhalen waarin de personages zo goed zijn uitgeschreven. Daarnaast vond ik het plot interessant. Het was dan ook niet gemakkelijk om dit boek weg te leggen en als ik meer vrije tijd had gehad had ik hem hoogstwaarschijnlijk in twee dagen uitgelezen in plaats van vier. Zeker een aanrader en ik ben benieuwd naar het volgende deel.

Meer recensies van Thebookstawriter