Water

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0

Het begin van een betoverende urban fantasy-trilogie van de auteur van de Elfhame-serie

Als je bij Faeries denkt aan zachtaardige sprookjesfiguren, dan moet ik je -teleurstellen. Deze Faeries zijn sinistere, verwilderde schepsels die enkel chaos aanrichten. Chaos die je met een beetje pech je leven kan kosten.

Als klein meisje had Kaye drie Faerievrienden van wie ze dacht dat ze denkbeeldig waren. Als ze jaren later een zwaargewonde Faerie aantreft en zijn leven redt, realiseert ze zich dat de fantasiewereld uit haar jeugd maar al te echt is – en gevaarlijker dan ze ooit had kunnen vermoeden. Tegen wil en dank raakt Kaye verstrikt in een eeuwenoude machtsstrijd tussen twee rivaliserende Faerierijken. Voor hen is ze slechts een pion in een strijd die haar dood zou kunnen worden. Kaye is echter niet van plan zich zomaar gewonnen te geven, en roept de hulp in van een mythisch waterwezen. Maar in het land van de Faeries heeft alles een prijs.

In de pers

‘De internationale fantasysensatie Elfhame verschijnt in een limited edition met veel blinkend goud.’ Het Parool

‘Zoek je een niet al te zoetsappig boek met een badass vrouwelijk hoofdpersonage, dan is deze serie echt iets voor jou. Ik kan in ieder geval niet wachten om meer over Jude en haar avonturen te lezen!’ ***** Hebban.nl

‘Een fantastische reis naar een huiveringwekkend elfenland, prachtig bloemrijk geschreven vol grillige personages.’ **** Algemeen Dagblad

Young Adult
Fictie 15+