Dief van de nacht

Gelezen 82 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 217 Favoriet 1 Recensies 13
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0

We denken allemaal dat onze schaduw niets meer is dan ons lichaam dat het licht blokkeert.

Maar wat als we het mis hebben?

In Charlie Halls wereld is iets bijzonders aan de hand. Net als overal hebben mensen er een schaduw, maar die schaduw maakt deel uit van hun persoonlijkheid. Ze kunnen hun schaduw naar believen aanpassen, als statussymbool of ter vermaak. Er wordt gefluisterd dat die aanpassingen grote gevolgen kunnen hebben en je zelfs je leven kunnen kosten. Toch gaan de meeste mensen graag mee in de modetrend.

Charlie is een jonge barvrouw die een extra zakcentje verdient door zich te laten inhuren voor allerhande vuile klusjes. Ze woont samen met haar vriend Vince, een lieve jongen die al zo lang als Charlie hem kent zonder schaduw door het leven gaat. Volgens haar zus Posey is dat een duidelijk teken dat er iets mis is met Vince, maar Charlie luistert niet. Tot iemand haar een flinke zak geld biedt om de moordenaar van een jonge vrouw te vinden. Het spoor voert naar niemand minder dan Vince. Ze waarschuwt hem meteen, maar de twijfel slaat toe: hoe goed kent ze hem eigenlijk?

Fantasy
Anne-Marieke Buijs
Boekerij
21 juni 2022
04 oktober 2022

2 keer bewerkt, laatste bewerking door Demi Schoonenberg

Demi Schoonenberg Hebban Recensent

Een veelbelovend concept magertjes uitgevoerd

door: Demi Schoonenberg 1 like ebook

Wat als je schaduw bezield kan worden, waardoor je die bijvoorbeeld kunt aanpassen naar de schaduw van een leeuw of duivel, ook al zouden de gevolgen van zo’n modificatie desastreus kunnen zijn voor je ziel? Wat als je die zelfs naar je eigen wil kunt buigen en kunt laten doen wat je wilt? Charlie...

Reacties op: Dief van de nacht