Belangrijk verhaal, slecht verpakt

TheDaanD 18 april 2021
Na een ander boek van Maria Genova gelezen te hebben, verwachte ik weer een bijzonder, schokkend maar belangrijk verhaal. Dit kreeg ik, deels. Want geschokt was ik toen door dit boek leerde wat er in sommige kloosters om is gegaan. Ook vind ik het belangrijk dat deze verhalen de wereld in worden gebracht, opdat het nooit weer zal gebeuren.
Hoe het echter geschreven is, had nauwelijks slechter gekund, vind ik. Maar zelden heb ik een boek gelezen met minder sympathieke personages, zelfs de hoofdpersonen stonden mij absoluut niet aan. Erin was het personage bij wie ik de minste weerstand voelde, maar ook alleen door haar afschuwelijke verleden. Alleen om haar en wie zij vertegenwoordigde, heb ik het boek uitgelezen.
Ik raad dit boek af, en als je wel graag over de gebeurtenissen wilt leren op een toegankelijke manier, dan alleen het nawoord van Genova te lezen. Het verhaal zelf is het niet waard.

Meer recensies van TheDaanD