Geweldig

Tineke Fraij 22 juni 2020
Bij een rondreizend circus wordt een lichaam van een dode man gevonden onder een carousel en agent Michael Travis van de FBI wordt op de zaak gezet om dit uit te zoeken.
Tijdens het lezen vroeg ik me regelmatig af of ik nu een thriller aan het lezen was, of gewoon een mooie en goed geschreven roman. Travis neemt zijn taak serieus, en de mensen van het circus blijkt een bonte verzameling te zijn van de meest merkwaardige mensen. Zij werken volledig met hem mee, zijn vriendelijk en beleefd, maar hun antwoorden op zijn vragen zijn soms erg raadselachtig.
Hoewel het verhaal zich erg langzaam ontvouwt, geen of nauwelijks nieuwe ontwikkelingen in het moordonderzoek, blijft het boek boeien. Je voelt gewoon aan dat er iets anders speelt. Het vreemde aan deze zaak is dat Travis alleen op deze zaak is gezet, zonder hulp van een collega; er wordt hem gevraagd zich pas te melden als de zaak is opgelost en geen tussenrapportages door te sturen. Het waarom wordt aan het eind van het boek duidelijk,

Meer recensies van Tineke Fraij