Het achtste leven

vacation 15 september 2022
Ik heb eens gelezen dat je als persoon geen boek uitkiest, het boek kiest jou. In het geval van het achtste leven is het zeker waar. Ik ben er drie keer aan begonnen en in de proloog haakte ik iedere keer af vanwege de schrijfstijl, het wollige en gedachtenspinsels die ik niet kon plaatsen. Na een artikel op hebben van de buddyread van Marije toch weer dat boek dat aan me trok. Weer in de helft van de proloog dat gevoel van moet ik dit 1200 bladzijden doen? Hoe kan het dat ruim 12oo Hebbanners dit boek 5 sterren geven en ik niet eens door de proloog heen kom. Ik heb de proloog toen gelaten voor wat hij was en ben gewoon aan het boek begonnen. En geen moment spijt gehad. Een prachtig boek waarin heel knap geschiedenis en verhaal verweven zijn. Krachtige vrouwen, wispelturige vrouwen soms mannen maar vooral heel menselijk. Het boek laat goed zien wat ellende, oorlog of armoede met een mens kan doen. Ik ben heel blij de vierde keer doorgezet te hebben.

Meer recensies van vacation