Verwarrende auteur

Vanessa Gerard 21 februari 2021
Ik heb het mogen lezen van Penguin UK zodat ik mijn recensie kan geven over dit boek.

Het gaat over Vanessa Adams die het leuk vindt om dure, huizen te kunnen bezichtigen als een koper. Alleen omdat zij het budget niet heeft moet zij elke keer neppe gegevens invullen zodat ze de huizen wel kunt bezichtigen. Zij doet het for fun, uit nieuwsgierigheid, tot het geen fun meer is omdat de eigenaar van één van de huizen die zij heeft bezocht dood gevonden is en de eigenaar is haar favoriete schrijver.

Het verhaal heeft wel een goed, spannend begin. Maar het is niet zoals wat u zou verwachten van een thriller novel. Het gaat wel om een vermoorde man, maar het verhaal vertelt meer over Vanessa’s persoonlijke leven: haar relatie met Connor. De hoofdstukken gaan om en om tussen het verleden en het hedendaags.

De hoofdpersonage is irritant en er zijn veel dingen die nergens opslaan in het verhaal. Ik denk dat de auteur geen overzichtelijke plots tijdlijn heeft gemaakt. Ik begrijp wel dat Nuala Ellwood een onverwachte einde wilde bieden aan de lezers, maar daardoor brengt het verhaal nog meer in de verwarring.

Dit is niet iets wat ik zou aanraden om te lezen. Ik vind het geen schitterend verhaal.

Meer recensies van Vanessa Gerard