Ontroerend!

Vanessa Gerard 23 april 2021
De tragische gebeurtenis van de passagiers van Wilhelm Gustloff. Voor ons als herinnering. Het verhaal is goed en spannend geschreven! Een aanrader voor mensen die van historische fictie houden.

Mijn favoriete karakter is Emilia, ten tweede Florian.

Het boek vertelt over een paar jonge mensen die elkaar hielpen om de oorlog te overleven. De hoofdkarakters zijn Joana, Florian en Emilia. En nog één, Alfred Frick, maar deze werd niet geheel verteld.

Het verhaal is meeslepend en de plots zijn goed. Elke karakter heeft z’n of haar eigen levens verhaal. Wat ik nog verwarring vind is die ene Alfred die bijna elke hoofdstuk over hem, aan Hannelore vertelde.

Het meest spannende plots gebeurt in de laatste paar hoofdstukken. De hoofdstukken hebben geen nummer, maar namen.

Meer recensies van Vanessa Gerard