Meeslepend en indrukwekkend

Vanaf de eerste pagina dompel je je onder in een warm bad. Het hele boek is goed op elkaar afgestemd. Het is een ontzettend mooi verhaal.

De voorkant is opvallend. Hij is indrukwekkend. De details op de cover zijn mooie verwijzingen naar het verhaal.

De beschrijvingen van Natasha Solomons zijn zo goed. Je waant je in de weelde van de Goldbaum-familie. Daarnaast merk je dat er veel research in dit boek zit. Het verhaal wordt mooi aangevuld met (herkenbare) historische feiten. De historische context geeft het verhaal iets extra’s. Ben je gek op geschiedenis en historische romans? Dan is dit boek een aanrader!

Er gebeurt ontzettend veel in het verhaal. Dit maakt het meeslepend. Je leert Greta kennen. Ze schopt lekker tegen de standaarden aan. Als personage is zij heel interessant. Van Albert krijg je niet zo goed hoogte. De relatie tussen Greta en Albert is bijzonder. Het ontwikkelt zich op een mooie manier.

Een minder punt aan dit boek? Opeens was er ergens drie jaar voorbij. Dat had ik niet in de gaten en daardoor snapte ik bepaalde gebeurtenissen niet.

Er zit een verborgen boodschap in het boek. Eigenlijk kent een oorlog alleen verliezers en dat wordt in ‘De Goldbaum dynastie’ heel duidelijk.

Deze recensie verscheen eerder bij Veronique's Boekenhoekje.

Meer recensies van Veronique Janssen