Afscheid voor even

Veronique las ‘Afscheid voor even’, het achtste deel in de Een veilige haven-serie, geschreven door Ellie Dean.

Haar mening lees je hieronder. ⬇️

Dit is alweer het achtste deel in de Een veilige haven-serie, maar ik heb nog lang geen genoeg van deze leuke serie. Het verhaal begint met Mary die achttien geworden is, maar dit wordt bij haar thuis niet echt gevierd. Daarnaast krijgt ze op die dag nog meer slecht nieuws doordat haar grote liefde naar het front moet. Dan gebeurt er ook nog iets waardoor Mary alleen op de wereld achter blijft en ze alleen bij de ouders van haar grote liefde Jack terecht kan.

Als ze in de dagboeken van haar vader iets schokkends leest, besluit ze naar Cliffehaven af te reizen.

In Cliffehaven heb ik het gevoel alsof ik weer even thuiskom. Vooral in het leven van Peggy en het Beachview pension.

In Cliffehaven gaat Mary op onderzoek uit maar ze komt niet zo veel te weten. Peggy Riley besluit haar niet de waarheid te vertellen omdat ze niet wilt dat Mary ongelukkig wordt. Het verhaal vond ik deze keer dunner dan anders. Het had minder inhoud en doordat het ook vrij plotseling afgelopen was, merkte ik dat ik met een hoop vragen bleef zitten. Ik hoop dan ook dat het volgende deel een echt vervolg is, want ik zou meer over Mary en haar verleden te weten willen komen.

Hopelijk hoeven we niet te lang te wachten op deel 9, want door de cliffhanger aan het einde ben ik erg benieuwd naar hoe dit verhaal verder gaat.

Dit boek ontvingen wij van uitgeverij de Fontein. Dit beïnvloedt onze mening niet.

Meer recensies van Veronique van De Koukleumpjes