Een heerlijk boek

Viefke 10 april 2024
Wat heb ik genoten van dit verhaal. Vanaf de eerste woorden wil je gewoon lekker verder lezen en genieten van een verhaal waarin je helemaal weg kunt dromen. Net als de Takkenthee serie heeft Jacodine zo'n fijne schrijfstijl dat je het boek niet kunt laten liggen.

Na een verbroken relatie gaat Mare terug naar Zeeland, waar haar grootouders een huisje bij het strand hadden. Daar hoop ze de rust te vinden die ze nu zo hard nodig heeft, maar kan ze die vinden? Haar moeder is ernstig ziek en haar zus woont met manlief en kinderen in Italiƫ.

Na een lange strandwandeling komt ze bij de strandtent waar ze vroeger altijd met haar opa en oma kwam toen ze klein was . Dat brengt natuurlijk veel herinneringen met zich mee en als ze dan ook nog eens Wannes, opa's jeugdvriend ontmoet, is Mare nieuwsgierig naar het verleden van haar familie en de connectie met het dorp Westkapelle. Kan ze achterhalen wat zich in het verleden heeft afgespeeld?

Ook ontmoet ze in diezelfde strandtent de aantrekkelijke kok Boris en valt als een blok voor hem. Ook hij draagt zo zijn geheimen uit het verleden met zich mee. Mare die nog druk bezig is met het verwerken van haar verbroken relatie en het toedoen van haar moeder vind het daarnaast ook nog eens moeilijk te achterhalen waarom Boris zich niet helemaal open stelt. Lukt het ze om zich voor elkaar open te stellen en bij hoog en laag?

Meer recensies van Viefke